Zajęcia dodatkowe z matematyki
Prowadzący zajęcia: Sławomir Wojtasik
Koło matematyczne w klasie 8 – to dodatkowe zajęcia dla uczniów utworzone w związku z egzaminem ósmoklasisty. Zajęcia odbywają się w piątki w godzinach 11:40 – 12:25. Na zajęciach omawiamy egzaminy przeprowadzone w latach ubiegłych oraz kształcimy umiejętności egzaminacyjne rozwiązując karty pracy zawierające zadania z danej umiejętności. Udział w lekcjach jest obowiązkowy i ma pomóc uczniom w osiągnięciu dobrego wyniku na egzaminie zgodnego ze swoimi możliwościami.
Zajęcia artystyczne
Prowadząca zajęcia: Marta Markiewicz
Na zajęciach artystycznych zajmujemy się malowaniem, rysowaniem, tworzeniem dekoracji oraz przygotowywaniem występów na różne szkolne okazje.
Logopedia
Prowadząca zajęcia: Joanna Słupikowska
Zajęcia z logopedii prowadzone są w oddziałach przedszkolnych oraz na pierwszym etapie edukacyjnym. Program pracy logopedycznej zakłada objęcie opieką terapeutyczną uczniów w zakresie eliminowania zaburzeń rozwoju mowy.
Zajęcia informatyczne
Prowadząca zajęcia: Wiesława Olszewska
Koło informatyczne prowadzone jest w klasie 1 i służy poszerzaniu umiejętności z zakresu obsługi i wykorzystania komputera. Przygotowuje uczniów do życia we współczesnym świecie, charakteryzującym się dużym postępem technologicznym i powszechnym dostępem do informacji. Rozwija twórczą aktywność uczniów.
Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego
Prowadząca zajęcia: Kamila Szulc
Koło języka angielskiego przeznaczone jest dla klasy 3. Na kole uczymy się, gramy i śpiewamy. Głównym celem koła jest zmotywowanie uczniów do dalszej nauki języka angielskiego.
Zajęcia rozwijające zdolności plastyczne
Prowadząca zajęcia: Kamila Szulc
Kreatywność ożywia martwe rzeczy, a wyobraźnia to jej nieodłączny element. To właśnie ona odróżnia istotę ludzką od innych gatunków stąpających po ziemi. Współczesne zajęcia rozwijające kreatywność, to najprościej mówiąc lekcje, których głównym celem jest ćwiczenie umiejętności myślenia twórczego. Inspirowanie najmłodszych do rozwoju swoich umiejętności to trudna sztuka, która wymaga nie tylko cierpliwości i systematyczności, ale przede wszystkim innowacyjnego podejścia do zajęć. Rozbudzić naturalną ciekawość uczniów, zafascynować ich nową wiedzą i ujrzeć w ich oczach iskierkę radości, to cel zajęć kreatywnych.
Koło języka polskiego
Prowadząca zajęcia: Jadwiga Studziżba
Zajęcia przeznaczone są dla uczniów klasy 7. Mają na celu szerzenie idei korzystania i dbania o piękno i poprawność języka ojczystego oraz rozpowszechnianie wiedzy polonistycznej.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Prowadząca zajęcia: Marta Markiewicz
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne to zajęcia, których celem ogólnym jest rozwój oraz optymalne usprawnienie psychofizyczne i społeczne ucznia, prowadzące do poprawy funkcjonowania ucznia w życiu codziennym. Poleca się je uczniom, którzy mają zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych czy ruchowych na podstawie opinii lub orzeczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Skierowane są do wszystkich dzieci, którym zaburzenia rozwojowe utrudniają opanowanie danych umiejętności, uznawanych za podstawowe. Każdy uczestnik terapii ma do zrealizowania zestaw ćwiczeń opracowany przez nauczyciela prowadzącego grupę w oparciu o zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Socjoterapia
Prowadząca zajęcia: Wiesława Olszewska
Socjoterapia to rodzaj terapii zajęciowej opartej na pracy grupowej. Skierowana jest przede wszystkim do uczniów, które mają trudności w kontaktach międzyludzkich. Terapia społeczna może być także pomocna w walce z kryzysami psychicznymi, edukacji dzieci i młodzieży. Służy także rozwojowi umiejętności, które ułatwiają funkcjonowanie w grupie. W wielu przypadkach socjoterapia jest znakomitą okazją do zaspokojenia potrzeb społecznych czy rozwoju zainteresowań i samorealizacji.
Rewalidacja
Prowadząca zajęcia: Wiesława Olszewska
Rewalidacja to zajęcia na których udzielamy pomocy dzieciom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Celem zajęć rewalidacyjnych nie jest wyrównywanie braków edukacyjnych. Rewalidacja przystosowuje ucznia do życia w społeczeństwie. Jej celem jest stawianie na mocne strony dziecka oraz szukanie tego co w nim jest najlepsze. Na zajęciach tych realizuje się usprawnianie zaburzonych funkcji oraz aktywizację dzieci do pokonywania trudności.